Husleje

Du kan som beboer hos Haderslev Boligselskab betale din husleje på to måder, gennem Betalingsservice eller med et indbetalingskort – og altid til den 1. i en måned.
Det er en fordel, at betalingen kører automatisk over Betalingsservice. Læs hvorfor her.

Betalingsfrist

Huslejen skal betales den 1. i måneden – hvis den 1. ikke er en hverdag, er fristen den førstkommende hverdag (jf. lov om leje af almene boliger nr. 517 af 05.06.2012.)

Indbetalingskort eller Betalingservice

Som ny lejer modtager du et indbetalingskort sammen med din lejekontrakt, som du skal betale i netbank/bank/posthus. Du kan derefter tilmelde dig Betalingsservice – enten lige herunder, eller du kan få din bank til at tilmelde dig – så din husleje fremover bliver trukket automatisk og til tiden, så du ikke behøver tænke mere på det. Du betaler desuden mindre i gebyr, end hvis du betaler via indbetalingskort.

Det er billigere at betale husleje via Betalingsservice end med indbetalingskort.
Foto: Mette Berg Olesen

Hvis girokortet bliver væk

Du kan få et nyt indbetalingskort ved at kontakte Kundeservice via denne kontaktformular.

Hvis du ikke betaler huslejen

Hvis du ikke betaler husleje og dermed ikke overholder din lejekontrakt, kan udlejeren enten ophæve eller opsige lejeaftalen afhængig af de konkrete omstændigheder.

  • Hvis lejeaftalen ophæves, skal du flytte ud af din lejlighed med det samme.
  • Hvis lejeaftalen opsiges, skal du flytte ud af din lejlighed med det varsel, der står i din lejekontrakt – typisk tre måneder.
  • Du skal i begge tilfælde betale husleje, indtil lejligheden er udlejet igen, dog højst i tre måneder.

Har du særlige ønsker til dit lejemål?
Så kontakt Haderslev boligselskab på 76 44 44 00